Realizacja Unijnego Projektu
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy.
Uczniowie klasy I od 1 lutego 2010r.uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych w ramach Unijnego Projektu Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy. Projekt ten wychowawczyni Alina Rychlicka – Indyk realizowała w swojej klasie już od grudnia 2009r. Praca z dziećmi była prowadzona podczas zajęć obowiązkowych oraz nadobowiązkowych
„Istotą projektu jest wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju uczniów nakierowane na rozwój kompetencji kluczowych, poprzez praktyczne działania dzieci pod kierunkiem nauczyciela”.
W styczniu 2010r.u każdego dziecka zdiagnozowano jego rodzaj inteligencji: językową, ruchową, matematyczno-logiczną, wizualno-przestrzenną, przyrodniczą, muzyczną, intrapersonalną i interpersonalną. Następnie prowadzono zajęcia. Ich celem było właściwe motywowanie i wychodzenie naprzeciw indywidualnym potrzebom rozwojowymi edukacyjnym uczniów. Wychowawczyni proponowała dzieciom takie zadania, które dają każdemu z nich szansę na sukces. Większość zajęć odbywała się w sali lekcyjnej –w Dziecięcych Ośrodkach Zainteresowań. Ośrodki wzbogacone zostały o dodatkowe środki dydaktyczne dostępne w szkole oraz pozyskane podczas wycieczek. Na zajęciach dzieci śpiewały, tańczyły, słuchały muzyki, pisały swobodne teksty, samodzielnie rozwiązywały zadania logiczne, eksperymentowały, wykonywały doświadczenia, obserwowały przyrodę podczas wycieczek, bawiły się w teatr, uczestniczyły w różnorodnych zajęciach sportowych na terenie szkoły, jak i poza nią. Dzieci z wielkim zaangażowaniem i radością uczestniczyły w realizacji Projektu. Na zakończenie przedstawiły inscenizację na motywach baśni Hansa Christiana Andersena pt. „Calineczka”. A oto zdjęcia z pokazu efektów pracy uczniów, który odbył się 14 czerwca 2010r. w naszej szkole.