statystyki
  • Odwiedziło nas: 198907 osób
  • Do końca roku: 70 dni
  • Do wakacji: 243 dni
newsletter

TRZYMAJ FORMĘ 2015/2016

Jesteś tu: » Strona startowa » PROGRAMY REALIZOWANE W NASZEJ SZKOLE » TRZYMAJ FORMĘ 2015/2016

TRZYMAJ FORMĘ 2015/2016

  

Rok szkolny 2015/16 stawia przed nami nowe wyzwanie . W tym roku nasza szkoła przystąpiła do Programu Trzymaj Formę. W programie uczestniczą uczniowie klas piątych i szóstych. Celem programu jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród uczniów i ich rodzin poprzez   promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety w oparciu odpowiedzialność indywidualną i wolny  wybór jednostki. Program pomaga rozwijać zainteresowania uczniów i poszerza ich wiedzę o świecie. Realizowany jest metodą projektu, dzięki czemu wykracza poza podstawę programową i programy nauczania szkoły. Projekty winny służyć promocji aktywności fizycznej, uczyć prawidłowego, czyli zróżnicowanego i zbilansowanego sposobu odżywiania się dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności indywidualnej za zdrowie i zasady wolnego wyboru.

Program "Trzymaj formę" współorganizowany jest przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców w ramach realizacji strategii WHO dotyczącej diety, aktywności fizycznej i zdrowia.

 

Zasady zdrowego żywienia dzieci i młodzieży w wieku szkolnym


1. Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionych w Piramidzie Zdrowego Żywienia oraz  w Talerzu Zdrowia.

2. Bądź codziennie aktywny fizycznie - ruch korzystanie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę.

3. Produkty zbożowe, najlepiej te z pełnego przemiału, powinny być podstawą Twojej diety.

4. Spożywaj codziennie przynajmniej 3-4 porcje mleka lub produktów mlecznych takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery.

5. Jedz codziennie 2 porcje produktów, które są źródłem białka - mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych.

6. Owoce i warzywa powinno się spożywać przy każdym posiłku - minimum 5 porcji dziennie. jedną porcję warzyw lub owoców w ciągu dnia może stanowić porcja soku.

7. Ogranicz spożycie tłuszczów zwierzęcych na rzecz tłuszczów roślinnych ( w umiarkowanych ilościach ).

8. Zachowaj umiar w spożyciu cukrów i słodyczy.

9. Ograniczaj spożycie soli.

10. Dostarczaj organizmowi wystarczającą ilość płynów.

 

Opracowanie: szkolnastrona.pl